niedziela, 20 sierpnia 2017

Dzień z życia blogera książkowego według Książkowe Wyznania #2 - Blog Book Meeting #1 w Sosnowcu

UWAGA!!!

Poniższy tekst zawiera opis spotkania pt: Blog Book Meeting #1 z przymrużeniem oka, który w zależności od upodobań czytającego może zażenować lub rozbawić. Jeżeli nie decydujesz się na to ryzyko, zapraszamy na następny post :)


Ci, co uważnie śledzą nasz fanpage na Facebooku doskonale zdają sobie sprawę, że w sobotę 12 sierpnia, uczestniczyłyśmy w pierwszej edycji Blog Book Meeting, na którą zostałyśmy zaproszone przez organizatorki spotkania:
* Kasię (Poligon Domowy), która organizuje wyzwanie czytelnicze
#czytambopolskie oraz współtworzy grupę na FB znamy-czytamy.pl gdzie, co tydzień gościem jest polski autor, oraz

* Paulinę (Yakie Fayne), pomysłodawczyni i organizatorka akcji Wyzwanie Czytanie, która ma na celu szerzenie czytelnictwa, oraz udowodnienie ludziom, że czytanie wcale nie musi być nudne.

Inicjatywą BBM jest promowanie czytelnictwa oraz integracja czytelników, blogerów z autorami. Spotkania te mają również promować czytanie polskich autorów, których mamy bardzo dużo na rynku pisarskim, a piszą oni wspaniałe książki, po które warto sięgnąć :)
Podczas spotkań będziecie mieli okazję zapoznać się z nowościami wydawniczymi oraz ofertą różnych wydawnictw, otrzymać gadżety i książki, poznać ciekawego, polskiego autora i zdobyć autograf ;) Poplotkować w gronie bookowych wormsów, oraz wziąć udział w ciekawych prelekcjach.

Jako że jestem stworzeniem nocnym i najlepiej mi się żyje wtedy, kiedy inni śpią ciężko było mi się położyć wcześniej, żeby wstać z samego rana, bo PKP mojego miasta nie lubi i na Śląsk pociąg kursuje 3 razy na dzień, (chociaż dobre i to :D). Tak bardzo nie mogłam się doczekać, że nie mogłam zasnąć, a gdy wybiła magiczna 4 godzina stwierdziłam, że jak zasnę to już nie wstanę, więc przez całą noc nie zmrużyłam oka i wstałam nawet przed wyznaczonym przeze mnie czasem ;) 

Mimo to trzeba być mną, żeby mieć ponad 1,5 h i stacje 2 minuty od domu, a i tak prawie się spóźnić na odjazd jedynego środka transportu 😂 Na peronie spotkałam się z moją koleżanką Oliwią (Wyśnione Książki), która z przyjemnością obiecała wziąć udział w spotkaniu :)

Cała drogę współpasażerowie słuchali jak, dwie Książkoholiczki mówią tylko o papierowych cudeńkach (E-booki to nie moja bajka). Byłyśmy na tyle głośno, że jeden pan opuścił przedział, chyba miał nas dość :D Do Sosnowca, gdzie odbyć się miało BBM dotarłyśmy po niecałej godzince i już po 8 byłyśmy na Śląsku. Jako, że nie wysiadałyśmy na głównym dworcu miałyśmy mały kawałek do przejścia, jednakże ostatni raz tamtą drogą szłam około 5 lat temu i postanowiłam się wspomóc GPSem. I to był błąd. Duży błąd. Od samego raneczka lało jak z cebra i mimo parasolki byłam cała przemoczona, a wspaniały wynalazek poprowadził nas tak, że wpadłam po kostki do kałuży lodowatej wody. 

Mimo to udało nam się dostać na dworzec główny, gdzie odebrałyśmy Dominikę z pociągu i raźnym krokiem wraz z nieszczęsnym GPSem ruszyłyśmy przez labirynt uliczek na miejsce przeznaczenia, czyli Pab Księgarnia ;) Możemy się pochwalić, że byłyśmy przed czasem, co z moimi umiejętnościami jest prawdziwym szokiem :D

 Gdy już lokal otwarto i przybyły pierwsze osoby my zachwycałyśmy się wystrojem, który idealnie pasował do motywu spotkania :) Książki były wszędzie: na ścianach, stolikach, półkach, a nawet w podłodze ;) Jednakże mimo dużych i szerokich okien pomieszczenie wydawało mi się niedoświetlone. Przez co zdjęcia nie wychodziły tak jakbym chciała :( 

Za to właściciel „Księgarni” posiada przetwórnię, która wytwarza bardzo smaczne dżemy z adekwatną nazwą „Sosnowoc”. Mi w udziale przypadł do spróbowania malinowy. Pycha!


Razem z nami były Dzidzia (Z nosem w książce), Natalia (Świat Tomskiego),Róża (rose-em)Teresa (O, w Morelę - blog ostrosłowem pisany), Malwina (Zakątek czytelniczy), Magdalena (Podróże przez życie), Klaudia (Niezłe ziółko), Ewa oraz wspaniałe organizatorki:)

Po krótkim zapoznaniu rozpoczęło się pierwsze spotkanie autorskie z Mary Sue Ann, która zaprezentowała nam swój debiut autorski Zabójcza Podświadomość. 
Jest to książka typu paranormal crime, co już sam ten fakt mnie, jako fankę kryminałów zachęca do zapoznania się z tą powieścią i twórczością autorki, która na spotkaniu wywarła na mnie duże wrażenie :) A Zabójcza Podświadomość jest już w mych łapkach i za jakiś czas recenzja pojawi się na blogu :)

Następną autorką, która zaszczyciła nas swoją obecnością była Magdalena Majcher, która napisała książki takie jak: „Stan nie!błogosławiony” i „Matka mojej córki”. Pani Magda oprócz tego, że pisze książki to w dodatku jest jeszcze blogerką tak jak my (Przegląd czytelniczy). Jej sposób prowadzenia lekkiej rozmowy i przekazywania informacji zachęcił mnie do sięgnięcia po jej nową serię, która swoją premierę będzie miała na jesień ;)

Następnie na wymianie książkowej dorwałam książkę z serii o wampirach, które kocham :D A o tej serii jeszcze nie słyszałam, mimo że już kilka lat od jej wydania minęło. A chodzi mianowicie o Imperium Wampirów – ktoś może czytał i podzieli się opinią? :D

Jako trzecia o swojej twórczości opowiedziała nam Małgorzata Sambor-Cao, która sama wydaje swoje książki, a jest to seria Sapere Aude. Pani Małgorzata okazała się być mega pozytywnie nastawioną osobą do życia. Była wesoła i jest żywym dowodem na to, że warto mieć marzenia i dążyć do ich realizacji. A w sposób, jaki nam to przedstawiała sprawiał, że chciało się słuchać z przyjemnością i uśmiechem na ustach. Jako, że pierwsza część serii wędruje, jako Book Tourn to i zawitała na Książkowe Wyznania, spodziewajcie się recenzji w najbliższej przyszłości ;)

Kolejnym punktem programu była rozmowa z Magdaleną Walą, która nie tylko jest pisarką, ale także nauczycielką, co wzbudza we mnie podziw, że potrafi znaleźć czas na napisanie kolejnych powieści. Pani Magda to autorka m.in. „Mów mi katastrofa!” czy „Rzymskie odcienie miłości”, a do pisania swoich książek przygotowuje się skrupulatnie, czym mi zaimponowała i na pewno, gdy tylko znajdę czas sięgnę po jej twórczość.

Następną pisarką, z jaką miałyśmy przyjemność się spotkać to Izabela Milik, która napisała Reemisję (recenzja na blogu już niebawem), oraz Z teściową za pan wróg. Tytuł tej drugiej zachęca mnie po sięgnięcie po nią, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja :D Pani Iza wydaje się cichą i skromną osobą, która wywołuje w nas uśmiech i ciepło na serduchu i na próżno szukać u niej dozy arogancji, dlatego na pewno nie jest typem pisarki, która powiedziałaby sama o sobie: „Czytajcie mnie, bo ja jestem najlepsza”.

Oprócz tego na spotkaniu zagościła Halina Socha autorka Anielskiej Przystani oraz Anielska terapia. Mimo, że na wywiad z Panią Haliną czasu brakło udało mi się zamienić z nią kilka słów, którymi wywarła na mnie pozytywne wrażenie i mam nadzieję na spotkanie autorskie w przyszłości. Na stoisku można było kupić jej książki wraz z autografem, z czego Oliwia skorzystała ;)

Ogólnie rzecz biorąc ze spotkań dowiedziałyśmy się jak wygląda relacja autor-bloger z drugiego punktu widzenia, o początkach wydawniczych i towarzyszącym temu stresie, jak szlifują autorki swoje „warsztaty” pisarskie oraz o kolejnych publikacjach, jakie się ukażą w najbliższych miesiącach :)

W międzyczasie zjadłyśmy przepyszną tarte. Mi do gustu przypadła ta z łososiem. Była bardzo smaczna, polecam ;) Pod koniec spotkania skonsumowałyśmy po kawałku przepysznego tortu, który specjalnie z tej okazji upiekła Ania (Słodka Kraina Czarów). Jak to mówią niebo w gębie :)


Na spotkaniu była również przedstawicielka Fundacji 3-4-Start, która zaprezentowała nam projekt bajka – „Cuda bez czarów”. Podczas spotkania, które obfitowało w wyjątkowe relacje, na ręce Fundacji przekazano książki ze specjalnymi autografami autorek, które trafią na platformę allegro charytatywnie.

Gdy spotkanie dobiegło końca miałyśmy z Oliwią jeszcze dużo czasu do pociągu powrotnego, a Dominika równie miała dużo czasu. Postanowiłyśmy, zatem udać się do McDonalds’a zjeść jeszcze coś przed podróżą ;) Porównałyśmy książki i prezenty, jakie dostałyśmy i zrobiłyśmy ewentualne „podmianki” :D Po czym raźnym krokiem ruszyłyśmy odprowadzić Dominikę na pociąg. Nie wiem czy ja mam takie szczęście, czy to ja sama osobiście przyciągam „dziwnych panów”, którzy zawsze muszą zapytać o darmowego papieroska, czy ewentualnie w mało kulturalny sposób skomentować moją negatywna odpowiedź. No nic przejmować się nie będę, bo mi zdrowia szkoda :D


Gdy już Domi pojechała w swoją stronę my z Oliwią skierowałyśmy się na nasz dworzec. Teraz, kiedy już znałam drogę poszło nam to sprawnie i szybko. Do pociągu miałyśmy jeszcze godzinę, ale wykorzystałyśmy ją na pogaduchy książkowe, których nam zawsze mało ;) Na ławeczce dosiadł się do nas sympatyczny starszy pan, który chwilę z nami porozmawiał, poczym zajęłyśmy się swoimi sprawami.

Cieszę się, że w sierpniu wieczorami jest jeszcze jasno, bo chyba na opuszczonym peronie w środku zimy nie chciałabym siedzieć i czekać na pociąg w towarzystwie ciemnego lasu… Gdy nasz transport się zjawił, a my znalazłyśmy miejsce ponownie oddałyśmy się rozmowie na nasz ulubiony temat ;)

Dobrze, że swego czasu jeździłam tą trasą bardzo często, bo byłyśmy tak zagadane, że mogłyśmy przegapić stację, co późnym wieczorem w sobotę mogło mieć katastrofalne skutki, jeśli chodzi o czas ;) A nam jak to nam rozmowy było mało i nie mogłyśmy się pożegnać. Kiedy się nam to udało, a ja dotarłam do domu nie czułam nóg, na szczęście tym razem miałam wygodniejsze buty i na bólu się skończyło :D Za to moje skarpetki nie przetrwały farbujących butów i kałuż pełnych wody i zmieniły kolor z czarno różowych na czarno niebieskie :P 

A mnie brakowało na spotkaniu mojego nadwornego fotografa - Karolinki :*

Krótkie podsumowanie:
- czas w podróży:
       * Ja i Oliwia (1 h 40 min + 1h oczekiwania)
       * Dominika (ok. 4,5 h)
Czyli w porównaniu z Warszawą nie jest jeszcze tak tragicznie :D
- ilość przywiezionych książek: 11 (Łączna liczba nas 3 ;) )
- wspaniałe wspomnienia: niepoliczalne ;)
- inne: zmasakrowane skarpetki sztuk 1 :D

Bardzo również byśmy chciały podziękować partnerom Blog Book Meeting, koniecznie kliknijcie „Lubię to!” ;)






A jeśli Drogi Czytelniku dotarłeś, aż tutaj zostaw po swojej obecności ślad w postaci komentarza :) 

6 komentarzy:

  1. Było nam niezmiernie miło was poznać :) Do następnego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ fajnie było uczestniczyć w tak wspaniałym spotkaniu i Was wszystkich poznać. Mam nadzieję, że we wrześniu to powtórzymy :)

    OdpowiedzUsuń