środa, 22 listopada 2017

„Co mnie zmieniło na zawsze” – Amber Smith



„Co mnie zmienił na zawsze” jest bardzo poruszającą i przerażającą książką, która porusza bardzo ważny temat. Tym tematem jest gwałt. To zaledwie w pięć minut życie Eden wywrócił się do góry nogami.

Eden jest miłą, sympatyczną i nieco naiwną nastolatką. Jak każdy z nas ma swoje pasje, zainteresowania i swoich znajomych. Pewnej nocy najlepszy przyjaciel jej brata i prawie członek jej rodziny, w którym się potajemnie podkochiwała odwiedził ją w środku nocy. Dziewczyna została zgwałcona i wiedziała, że nikt jej w domu nie uwierzy oraz bała się, że chłopak ją zabije jak o tym komuś powie.

Przez to zdarzenie Eden zaczęła się zmieniać. Niestety te zmiany nie były na lepsze. Cały jej świat runął w ciągu zaledwie pięciu minut. Wszystko, w co kiedyś wierzyła nie miało już znaczenia. Osoby, które kiedyś kochała, teraz pałała do nich nienawiścią.  Powinna komuś o tym powiedzieć i zdawała sobie z tego sprawę. Kevin był ciągle obecny w jej życiu. Najgorszy jest jednak, że musi przebywać w pokoju, w którym do wszystkiego doszło. Dziewczyna nie jest w stanie spać w własnym łóżku. Eden nie dawała sobie już z tym rady. Z dnia na dzień zatracała się w nienawiści i z roku na rok coraz bardziej się zmieniała.
Teraz nie potrafi inaczej niż tylko ranić, manipulować i oszukiwać.  Główna bohaterka boi się reakcji ludzi na swoją tajemnicę.

Książka jest podzielona na cztery części. Każda z nich opisuje jedną klasę licealną Eden. Każdy rozdział pokazuje jej życie i to jak dziewczyna zapada się w sobie. Z każdą klasą coraz bardziej sobie nie radzi. Widzimy też, że osoby, które otaczają Eden i widzą, że coś jest z nią nie tak, że coś się z nią dzieję, jednak nie zwracają na to zbytnio uwagi. W naszym życiu nie dostrzegamy takich rzeczy tak jak przyjaciele Eden.  

Poruszająca książka z bardzo trudnym tematem, jakim jest gwałt. Gwałt jest pewnego rodzaju morderstwem. Jakby nie było w człowieku umiera pewna cząstka. Po tym doświadczeniu człowiek staje się zupełnie inną osobą.
Książka „Co ze mnie zostało” sprawiła, że nie raz płakałam i nie byłam w stanie czytać, niekiedy czytałam ze łzami w oczach. Było to spowodowane poruszającą i łamiącą serce historią. Jednak sam język powieści jest sam w sobie bardzo poruszający. Autorka nie owija w bawełnę tylko pisze wprost, jej słowa są ostre i potrafią dogłębnie się wbić w czytelnika.

„Co mnie zmieniło na zawsze” jest książką pełną emocji. Po mimo ciężkiego i dość trudnego tematu powieść czyta się bardzo szybko. Czytając nie zastanawiamy się nad niczym, myślimy tylko o tym, co zaraz się wydarzy. Nie ma dla nas znaczenia czy jest dzień czy może akurat noc, liczy się tylko to, co stało się Eden i ten cały jej ból.
Pomimo trudnego tematu autorka bardzo dobrze sobie z nim poradziła. Jak na debiut autorki jestem bardzo mile zaskoczona. Coraz częściej trafiam na debiuty książkowe, które w moim odczuciu nie są debiutem.
Z całego serca i szczerze polecam tą książkę!!


4 komentarze:

  1. Bardzo chętnie sięgnę po tę książkę. Może mi się spodobać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. genialna książka. Pomogła mi zrozumieć dlaczego tak mało kobiet zgłasza gwałt na policję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka była fantastyczna - chociaż nie wiem czy to dobre słowo opisujące powieść z tak trudnym tematem. W każdy razie wstrząsnęła mną i pozwoliła zrozumieć kilka spraw. Ponad to bohaterka jest bardzo realistyczna. Raz się jej współczuje, potem się jej nienawidzi za wybory, które podejmuje. Też byłam zaskoczona, że to debiut. Nie mogę doczekać się kolejnych książek autorki, a z tego co się orientuję swoją premierę będzie miała w lutym (chyba). Mam nadzieję, że wydawnictwo nie zawiedzie i u nas również ją wydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka strasznie poruszająca zwraca uwagę na wiele rzeczy. Na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń