wtorek, 27 grudnia 2016

"W każdym życiu wybiorę Ciebie!" czyli ostatnia część Cyklu "Upadli" Lauren Kate - "Uniesienie"

Dzisiaj naszła mnie ochota na napisanie kolejnej recenzji.
Może to nie tyle ochota co moja kochana przyjaciółka- Wena Twórcza.
Och jak ja ją uwielbiam!
Dość, koniec mowy o niej. 
Nadszedł czas na przedstawienie czwartej części Upadłych czyli
"Uniesienie"
Powiem wam, że ta część najbardziej mnie wzruszyła i rozbiła na kawałeczki. Jednak o tym dokładniej napisze wam później.
Na samym początku chcę wam przybliżyć trochę akcję rozgrywającą się w tej części i opinię o niej.
Oczywiście też nie obejdzie się bez oceny wszystkich czterech części.

"Uniesienie" to czwarta i ostatnia powieść z tego cyklu.
Czas ucieka szybko jak woda przez palce.
Niebo nagle zaroiło się od skrzydeł.
Luce i Daniel mają coraz mniej czasu, na powstrzymanie osoby która chce zniszczyć ich miłość.
Muszą się śpieszyć, aby powstrzymać Lucyfera przed wymazaniem
wszystkiego co do tej pory miało miejsce.
Dlatego muszą jak najszybciej dostać się do miejsca w którym wszystko się zaczęło.
Tym miejscem jest Upadek Aniołów na Ziemię.
Za parą kochanków podążają mroczne siły, które są w stanie uczynić wszystko by wypełniła się wola Lucyfera.
Daniel ma wielkie wątpliwości czy uda mu się przetrwać, jedynie po to by na nowo ją tracić.
Muszą jednak stoczyć jedną z największych epickich bitw.
Bitwa ta niestety skończy się wieloma ofiarami i anielskim pyłem. Skutkiem tego będzie dużo łez, złamanych serc i wielka ofiara.
Lucy jednak będzie wiedziała co musi zrobić i co się wydarzy.
Albowiem jej przeznaczeniem było życie z kimś innym, a nie z Danielem.
Klątwa która na niej ciążyła, tyczyła się tylko jej i miłości którą odrzuciła.
Teraz jej wybór ma znaczenie, i to co robi się teraz tylko liczy.
Która miłość zwycięży w walce o Lucy ?
Tego mam nadzieję ze wam nie zdradzę.

Bez dwóch zdań ta część cyklu jest NAJLEPSZA!!
Akcja toczy się płynnie i na każdym kroku stara się zaskakiwać. Co prawda niekiedy czułam niedosyt tej książki.
W tej powieści spotykamy odmienionych bohaterów.
Lucy przestaje być tą naiwną dziewczyną z pierwszej części. Staje się silną, (nie do koca) pewną siebie osobą, która zawzięcie walczy o to co w jej życiu jest najważniejsze- Miłość.
W końcu jest pewna tego czego chce.
Daniel ten początkowy zadufany w sobie dupek z pierwszej części ( z momentu gdy go poznajemy) zmienia się w wrażliwego anioła.
Boi się utraty najważniejszego celu w swoim życiu. Boi się na nowo utracić Luce.
Staje się z lekka nie pewnym tego co się dookoła dzieje. To z kolei dodaje mu uroku.

Ta książka na przemian wywoływała we mnie śmiech, strach, smutek oraz łzy.
Gdzieś tak od połowy płakałam czytając ta książkę.
Jednak najbardziej wzruszyło i zapewniło największego kaca książkowego ostatnie zdanie.
Zdanie które rozbiło mnie na miliony drobnych kawałeczków.
Kończy ono całą serię i brzmi ono tak:

"Później anioły, demon i nefilim polecieli w odległe krańce nieba, pozostawiając za sobą krótki błysk, a poniżej Luce i Daniel zakochali się po raz pierwszy - i ostatni."


Tak, tak wiem, że najprawdopodobniej popsułam wam książkę.
Jednak nie mogłam się powstrzymać od podzielenia się z wami tym ostatnim zdaniem.
Jejku ja już ryczę.

Wystarczy to jedno zdanie i przypominają mi się te wszystkie cudowne chwile z książki i ryczę...
I tak jest tym razem... muszę się uspokoić.
Dobrze... już jestem i mogę powiedzieć, że w miarę ogarnęłam się.


Jak widać cała seria wywarła na mnie wielkie wrażenie.
Tak też żeby ją zrozumieć trzeba dokładnie i uważnie przeczytać wszystkie części.
Dopiero wtedy możemy uświadomić sobie jak wielką i niezapomnianą historie one w sobie kryją.

Mam nadzieję, że ta książka jak i poprzednie tez przypadną wam do gustu.
Ja sama bardzo się cieszę, że miałam możliwość przeczytania ich. I za to bardzo dziękuję mojej przyjaciółce, ponieważ to od niej dostałam całą tą serię.
Z całej tej serii mam wiele ulubionych cytatów.
A oto kilka z nich: 

"W każdym życiu wybiorę ciebie, tak jak ty zawsze wybrałeś mnie na zawsze."


"Czasem piękne rzeczy pojawiają się w naszym życiu znikąd. Nie zawsze je rozumiemy, ale musimy im zaufać."


 "Miłość i nienawiść powinny być wyraźnie oddzielone i znajdować się na przeciwległych krańcach skali."

"Nie mogę się doczekać, aż uczynię Cie miłością mojego śmiertelnego życia."
 
"Uniesienie" oceniam 10/10
Całą serię natomiast na dobre 9/10
Autor: Lauren Kate
Cykl: Upadli
Wydawnictwo: Mag

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz