środa, 18 stycznia 2017

"CYKL" Monika Jagodzińska

Dzisiaj zabieram was w świat dwunastu opowiadań o życiu.
Niedawno miałam przyjemność przeczytać książkę Pani Moniki "Cykl". 
Jest to zbiór dwunastu poruszających problemy ludzi opowiadań.
Każda przedstawiona sytuacja jest na wskroś prawdziwa.
Podczas czytania w pewnych momentach przechodzą ciarki grozy, w innych natomiast do oczu cisną się łzy. 
Te opowieści nie zawsze kończą się szczęśliwie.
Czy kiedykolwiek ktoś z nas zastanawiał się czy obok  ktoś stoi i nad nami czuwa ? 

Nie zapomnę jak moja babcia opowiadała mi niezwykłe opowieści o Aniołach Stróżach.
To zapoczątkowało zaś do mojego zamiłowania literaturą o nich.
Ta książka natomiast trochę odbiega od mojego wyobrażenia.
Za to pokazuje jak wielką wartość mają Anioły.

Wraz z wybiciem magicznej godziny kończącej Stary Rok, a zaczynającej Nowy Rok na ziemie stępują zastępy aniołów, by wymieszać się pośród ludzi.
Wiedzą, że czeka ich bardzo trudny czas próby.
Czeka ich wiele trudów, bólu, cierpienia jak i chwil radości.
Stępują na ziemie by nieść pomoc i ukojenie.

Ich działania przejawiają się przez ingerencję innych ludzi.
Wlewają w ich serca odwagę, wiarę, miłość, sprawiają, że ludzie przestają być ślepymi na los innych.
Robią to wszystko, aby stać się prawowitym Aniołem Stróżem, opiekunem jednego jednego człowieka przy którym będą trwać do końca jego egzystencji ziemskiej.



"... Rodzimy się co roku, w noc sylwestrową, po to, aby ich bronić. Aby im pomagać. Aby z nimi być, gdy tego potrzebują. Gdy NAS potrzebują, choć o tym nie wiedzą..."


Jednym słowem ta książka to zbiór dwunastu smutnych opowiadań, które otwierają czytelnikowi oczy na świat.
"Cykl" jest naprawdę poruszającą i piękną powieścią.
Bardzo łatwy styl pisania sprawia, że tą książkę się chłonie w jeden wieczór.
Tytuł:Cykl

Wydawnictwo: Psychoskok
Ilość stron: 101
Moja ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz