czwartek, 19 stycznia 2017

Izabela Mili - Wywiad z autorką powieści "Z Teściową Za Pan Wróg"

Zaprasza was na wywiad z Izabelą Milik
Autorką książki " Z Teściową Za Pan Wróg"


1.Kiedy postanowiła Pani napisać swoją książkę i dlaczego ?
Wiele lat temu narodziła się we mnie tak silna potrzeba, że nie potrafiłam się jej oprzeć nawet wówczas, gdy nie miałam ku temu sprzyjających warunków. Pisanie było dla mnie terapią pozwalającą przetrwać trudne chwile.

2.Jacy autorzy stanowią dla Pani inspiracje?
W każdym autorze, którego poznaję znajduję mnóstwo cech wzbudzających we mnie zachwyt, podziw oraz szacunek. Jednakże natchnienie do pisania jest czymś tak intensywnym, płynącym od środka i porywającym mnie, że trudno mi zaczerpnąć inspirację od innego pisarza. Wsłuchuję się w siebie i notuję podszepty wyobraźni.



3. Gdyby miała Pani udzielić kilku rad początkującym pisarzom, jakie byłyby to rady?

Nie czuję się kompetentna do udzielania rad, zamiast tego wolałabym dodać otuchy.
Przepis może być ten sam, ale efekt bywa różny, gdyż oprócz umiejętności liczy się jeszcze szczęście i okoliczności, na które przecież nie zawsze mamy wpływ. Musi mieć więc znaczenie wytrwałość i motywacja. Ja samej sobie poradziłam cierpliwość i pokorę. Myślę, że w każdej branży pewne zasady są takie same. Aby osiągnąć rezultat trzeba zainwestować mnóstwo pracy i wysiłku. Jest to absolutny fundament, na którym można dopiero coś zbudować. W chwilach zniechęcenia i słabości bezcenne jest wsparcie najbliższych.



4.Czy jako dziecko wiązała Pani swoją przyszłość z pisaniem powieści?

Będąc dzieckiem funkcjonowałam w świecie książek jako typowy mól książkowy nie potrafiący przejść obojętnie obok żadnego tekstu.


5.Pracuje Pani obecnie nad jakąś książką ?

Jest już ukończona. Teraz ją szlifuję.


6.O czym Pani najbardziej lubi pisać?
Lubię pisać o tym, co mi w danej chwili przychodzi do głowy. A jest to wiele tematów. Koncentracja tylko na jednym z nich stanowi niemały wysiłek. Każdy ciągnie mnie w swoją stronę i kusi: tu jestem, zostań ze mną, wyrzeźb mnie do końca...


7. Co wpłynęło na pani pasję do pisania i podróżowania?

Paradoksalnie silny brak jednego wyzwolił drugie.
Kilkanaście lat temu praca w międzynarodowym koncernie otworzyła mi pierwszy raz „drzwi do samolotu”. To była konferencja w Egipcie. Wówczas wyprawa zrobiła na mnie piorunujące wrażenie i zaszczepiła chęć do poznawania nowych miejsc. W życiu są chwile, gdy człowiek wyrusza kolejny raz w podróż traktując to jak coś zupełnie naturalnego, zdarzają się również i takie, w których jedynym priorytetem jest zdrowie i życie najbliższych, a najbardziej egzotyczną wycieczkę stanowi wyjście do sklepu po zakupy. Czytanie to zwiedzanie różnych światów, jednak pisanie ma nad nim tę zdecydowaną przewagę, że sami możemy kreować rzeczywistość, mieć na nią wpływ i kontrolować losy bohaterów. W trudnych momentach pełnych ograniczeń zapalałam nocną lampkę, uruchamiałam komputer, w ten oto sposób pozwalałam moim myślom na swobodne i nieograniczone podróżowanie.



8. W jaką postać z bajek jako dziecko się Pani najczęściej wcielała?

Identyfikowałam się z Sarą, bohaterką książki „Mała księżniczka” Frances Hotgson Burnett.


9. Jak książka do czytania to jakiego gatunku/ jakiej tematyki??

Jestem typem, który odnajdzie się w absolutnie każdej tematyce. Traktuję literaturę jak posiłek, urozmaicam potrawy, z przyjemnością poznaję nowe smaki. Dlatego każda książka jest dla mnie ważna, wzbogaca i ma znaczenie.

10. Była Pani od zawsze zwolenniczką czytania czy raczej nie ??? Jak nie to co spowodowało że zaczęła Pani czytać?
Czytanie stało się moim uzależnieniem, od kiedy przyswoiłam sobie tę umiejętność.

11. Jaka do tej pory przeczytana książka zapadła Pani w pamięci najbardziej ??

Myślę, że z książkami jest podobnie jak z przyjaźniami. Zwykle najsilniejsze korzenie mają te zawarte w dzieciństwie. Najbardziej zapamiętani pisarze, których czytałam seryjnie to Robert Louis Stevenson, Jack London, Henryk Sienkiewicz, Lucy Maud Montgomery.





Bardzo dziękuję za poświęcony mi czas i odpowiedzenie na moje pytania. Życzę wielu sukcesów w Pani karierze pisarskiej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz